Saturday, February 28, 2015

SHINY SILVER

Most pieces from clara sandell helsinki found here!

I organized my jewellery boxes yesterday and found quite many tarnished pieces of silver jewellery that I haven't used in a while or simply used too much, so I decided to clean them up and this is how shiny they got. :) Silver is a metal that unfortunately tarnishes when it comes in contact with hydrogen sulfide in the air, on our skin, in perfumes och skin care products etc. But fortunately it's easy to clean silver with anything from silver polishers and ketchup to toothpaste and baking soda. I use a tumble polisher myself that I could not survive without! But these are quite expensive and if you don't clean a lot of jewellery there are many other methods you can use. Here are a few tips on how to make your silver jewellery last shiny for longer! :)

//Jag gick igenom mina smyckeskrin igår och hittade en hel del mörka silversmycken som jag inte använt på ett tag eller som jag helt enkelt använt för mycket, så jag bestämde mig för att putsa upp dem och så här fina blev de. :) Silver är en metall som tyvärr mörknar då den reagerar med svavelväte som finns i luften, på huden, i parfymer och hudkrämer etc. Men som tur går silver lätt att putsa med allt från silverputsmedel och ketchup till tandkräm och bakpulver. Själv använder jag mig av en tumlare för silver som jag inte skulle klara mig utan! Men dessa är dyra och om man inte putsar mycket smycken, finns det gott om andra metoder man kan använda sig av. Några tips på hur man behåller glansen längre finns här! :)

No comments:

Post a Comment